marți, 10 decembrie 2013

În armată (3)

La vreo 3 săptămâni după ce încorporare se petrece primul eveniment notabil: cu ocazia unei sărbători militare care acum îmi scapă, ni se permite să ieșim în lume pentru 2 ore, dup-amiaza. Evident că înfundăm prima cârciumă, undeva pe lângă gara “Vest”­ și începem să bem un vin spumant dubios de la dozator. Sentimentul că facem chestia aia în turmă, și nu orice fel de turmă ci una puternică datorită numărului şi statutului nostru, ne înaripează și ne face de neoprit. Bărbații se simt bine în turmă, energia găștii este alimentată de suma energiilor cu care fiecare își neagă propriile slăbiciuni, iar băutura e combustibilul ideal. Devine aproape inutil să mai spun că în cele două ore ne-am îmbătat cu toţii crunt, ca într-un soi de competiţie în care niciunul nu dorea să rămână mai prejos sau să fie etichetat drept molâu care nu ţine la băutură.
            Nu-mi aduc aminte cum am ajuns la unitate și cum ne-am echipat în uniforme pentru apelul de seară. Toată còmpania, două sute de oameni care în fiecare seară trebuie să stea drepți, aliniați perfect pe plutoane pentru apel și coborârea drapelului, se leagănă acum ca un lan de grâu în bătaia vântului. Râsetele și înghiontelile acoperă ordinele și înjurăturile scrâșnite ale sergenţilor și toate sunt asezonate cu icnete  de oameni care vomită în spate, în boscheți. Cum n-au cu cine să-şi prindă mintea, într-un rarisim acces de inteligenţă, ne trimit la dormitoare și dau stingerea.

            În toiul nopții m-am trezit lovit de cea mai groaznică durere de cap pe care am trăit-o până acum, și sper, si de acum încolo. Am deschis ochii, abrutizat, mă simțeam de parcă un pitic dement înarmat cu o bâtă imensă m-a încălecat și mă lovește ritmic drept în mijlocul frunții. În jur, peisaj de spital de campanie: oameni ținându-se de cap, gemete, disperare: ... „care-mi dai, frate, un agocalmin?”. „S-au terminat acu’ o juma de oră”, vine cu voce sfârșită răspunsul din patul vecin... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu