luni, 19 august 2013

Parizian 2

Precum toate marile capitale, oraşul ăsta este o expoziţie antropologică la liber. La tot pasul întâlneşti occidentali albi spălăciţi blond – roşcaţi cu aerul de copii mari, est europeni timoraţi, meridionali cu pielea arsă de soare de zeci de generaţii, negri de toate felurile, indieni cu trăsături occidentale dar cu pielea neagră şi asiatici. Asiatici de toate felurile, mărunţi, concentraţi să nu piardă nimic. În cea mai mare parte asiaticii turişti sunt fie foarte tineri, fie pensionari. Bag seamă că vârsta mijlocie e ocupată cu munca, n-au timp de călătorii.

Azi ne-a venit o colega nouă, o tânără de 17 ani din Kazakhstan, ce ne-a lăsat pe toţi cu gura căscată cu nivelul de cultură generală: ştie filosofi francezi, artă, istorie, filme şi maşini mai mult ca oricare. Pe urmă ne-a spus că a venit să înveţe franceza pentru a studia la Sorbona. Ce le-or da să mănânce în ţara aia? La noi la 17 ani de abia ştii în ce judeţ trăieşti, să nu mai vorbim de filosofi francezi...


Nu detest nimic mai mult decât să mănânc într-un restaurant gol. Pe lângă insecuritatea culinară pe care mi-o dă „dacă nu au clienţi, ce fac cu mâncarea, ce vechituri mi-or da?”, am tot timpul senzaţia că i-am deranjat şi mă grăbesc să mănânc şi s-o tai cât mai repede. Am păţit-o aseară la un restaurant japonez pe care-l ochisem mai demult pe o stradă apropiată. După ce am comandat am observat că bucătarul era ocupat să se joace cu telefonul şi avea un are foarte nefericit când s-a ridicat să intre să-mi facă frigăruile de peşte. Îi transmit scuze pe acestă cale... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu